دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 6 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۵:۳۴:۲۱

آغاز لوله‌گذاری دريايی دومین خط لوله فرعی فاز 13 پارس جنوبی

باشگاه خبری فراساحل: سرپرست پروژه خطوط لوله طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی از آغاز عملیات لوله‌‌گذاری دریایی دومین خط فرعی این طرح خبر داد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از روابط‌عمومی شرکت نفت و گاز پارس، غلامرضا دهقانی با اعلام این خبر گفت: با شروع عملیات جوشکاری 554 شاخه لوله 18 اینچی انتقال گاز ترش و 570 شاخه لوله 4 اینچی انتقال گلایکول به طول تقریبی 6 کیلومتر به‌منظور اتصال عرشه اقماری 13C به سکوی اصلی 13A، عملیات لوله‌گذاری دومین خط لوله اقماری طرح توسعه فاز 13 در بستر خلیج‌فارس آغاز شد. وی پیش‌بینی کرد با اجرای رویه‌های استاندارد و مطابق با مشخصات فنی پروژه، با همراهی تیم کارفرما و پیمانکاران این پروژه شامل شرکت نفت و گاز پارس، صدرا و تأسیسات دریایی ایران، در ابتدای نیمه دوم ماه جاری با موفقیت به پایان برسد.

بر این اساس، با اتمام عملیات احداث دومین خط لوله فرعی دریایی طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی، پکیج لوله‌گذاری دریایی این طرح شامل دو رشته خط لوله 32 اینچ اصلی انتقال گاز ترش هرکدام به طول تقریبی 90 کیلومتر از موقعیت سکوهای اصلی به ساحل کنگان به‌اضافه دو رشته خط لوله فرعی 18 اینچی انتقال گاز ترش از سکوهای فرعی به اصلی هرکدام به طول ۶ کیلومتر پایان می‌یابد. در کنار هریک از این خطوط انتقال گاز ترش یک خط ۴ اینچی وظیفه انتقال گلایکول از ساحل به سکوها را در جهت جلوگیری از تشکیل هیدرات و ایجاد خوردگی بر عهده دارد. به گفته دهقانی با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، پروژه خطوط لوله دریایی فاز ۱۳ با احداث مجموعاً دویست کیلومتر خطوط لوله ۳۲، ۱۸ و ۴ اینچی تا قبل از پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید.



  کد خبر : 6260
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :